דרכים פשוטות למניעת עצירות:

  1. שתית מים 10-12 כוסות לא ממותקות ליום או תה צמחים. (הדבר הכי פשוט שאנחנו לא עושים).
  2. צריכה גבוהה יותר של סיבים (שיבולת שועל, ירקות ופירות).
  3. יוגורט ביו + כף פישתן טחון (רצוי טחון במקום).
  4. שלושה שזיפים מיובשים מושרים ללילה בכוס מים (כמובן גם לשתות את המים).
  5. תאנים
  6. גזר מבושל על קיבה ריקה.
  7. 1/2 כוס מים פושרים + כף שמן זית + מיץ מלימון טרי מיד עם הקימה בבוקר.
  8. דרכים נוספות הן – ישיבת כריעה ועיסוי לבטן, תוספי מזון כמו אצידופילוס- חיידקים טובים, אינזימים. רפלקסולוגיה, (מע' עיכול, כבד, כיס מרה...).
  9. הליכה ברגל לפחות 50 ד' שלוש פעמים בשבוע.